8/8 PREZENTACJA Adam Sobolewski

by poniedziałek, 7 listopada, 2011

Serdecznie witamy w naszym gronie ADAMA SOBOLEWSKIEGO – fotografika będącego członkiem ekskluzywnego stowarzyszenia fotografów ślubnych z całego świata AGWPJA. Pamiętacie, kiedy pokazywałam Wam cudną, wenecką sesję plenerową? Przypomnicie ją sobie TU. Adam Sobolewski z wykształcenia i zawodu jest grafikiem komputerowym. Zdjęciami, choć umiarkowanie interesował się od zawsze. Reportażem ślubnych zajmuje się od kilku lat. Pierwszy reportaż zrobił z ciekawości i tak mu się spodobało, że z radością robi je do dzisiaj.

Nigdy nie ingeruje w tok wydarzeń. Nie reżyseruje zdjęć podczas reportażu. Jest raczej cichym obserwatorem i dokumentalistą. W czasie reportażu dokumentuje dzień ślubu i przygotowania do uroczystości, a na plenerze stara się pokazać na zdjęciach uczucie łączące Nowożeńców. Uważa i zawsze stara się przekonać Młodą Parę, że miejsce na zdjęciach są rzeczą drugorzędną, a najważniejsi są oni sami i ich uczucie. Jest otwarty na pomysły i sugestie Państwa Młodych, ale sam nie pozostając bierny.

Bardzo ważne dla niego jest to, żeby fotografia pozostała fotografią i jak najmniej przypominała grafikę, dlatego preferuje subtelne kolory i minimalną obróbkę komputerową, by efekt był najbardziej naturalny, jak jest to możliwe. Uwielbiam zdjęcia, które przesycone są naturalnym światłem, kolorami, aurą dnia i to wszystko znajduję na zdjęciach Adama.

Według niego najważniejsze są emocje na zdjęciach oraz podczas ich oglądania. Często obserwuje swoich klientów podczas oglądania swoich zdjęć i cieszy się gdy jego zdjęcia powodują u nich wzruszenie. To chyba największa nagroda dla fotografa! Dla mnie dodatkowym wyznacznikiem klasy i umiejętności fotografika jest to, czy ja, jako wyłącznie obserwator śluby, a nie jego uczestnik, potrafię poczuć klimat, emocje, radość, wzruszenie. Oglądając zdjęcia Adama to wszystko znajduję! Jestem szczególnie fanką jego zdjęć plenerowych! Są zniewalające!

Najwierniejszym fanem Adama jest jego żona Magda, która stara się mu pomagać w pracy. Między innymi, dzięki temu łatwiej jest mu porozumieć się oraz zrozumieć Panny Młode dla których zdjęcia są najważniejszą pamiątką. Girls’ Power! 😉

Adam nie lubi opowiadać o sobie. Uważa, że jego zdjęcia najlepiej oddają jego podejście do ludzi i pracy. Dyskretna obecność i szacunek dla Klientów to najważniejsze, co fotograf może zaoferować ludziom w najważniejszym dniu ich życia. Bardzo się cieszę, że Adam dołączył do naszego grona! Witamy! A ja zapraszam Was do obejrzenia portfolio ADAMA.

* * *

zdjęcia: ADAM SOBOLEWSKI

7/8 Finał konkursu Ślubnej Pracowni

by poniedziałek, 7 listopada, 2011

Pamiętacie o fantastycznym konkursie ŚLUBNEJ PRACOWNI z okazji ich 5. urodzin (zobacz TU)? Dziś, mam dla Was relacje z pierwszej ręki 😉 Relacja Marty i Michała, czyli zwycięzców i bohaterów! Piękny ślub na słonecznym Santorini! Gratulujemy!

* * *

Marta i Michał (M&M-sy) – poznaliście Nas, jako parę startującą w konkursie Ślubnej Pracowni. Po ciężkich trudach konkursu udało nam się wygrać wymarzony ślub na Santorini. Chcieliśmy Wam przedstawić pokrótce to, co wydarzyło się podczas naszego pobytu na wyspie.

Zaczniemy jednak od przedstawienia siebie nawzajem: Marta o Michale – wysoki blondyn o niebieskich oczach… mmm…. mało, która przejdzie obok niego obojętnie. Michał, szybko nawiązuje kontakty, a zwłaszcza z kobietami. Team złożony z 4. kobiet bardzo mu odpowiadał, odnalazł się w nim szybko. Jako jedyny samiec, został ojcem-opiekunem całej rodziny

Michał o Marcie – od czasu, gdy poznaliśmy się wiedziałem, że nasze drogi splotą się na długo… tak też się stało Marta, urodzona dyktatorka, ale również delikatna i powabna kobieta. Zawsze lubi mieć wszystko pod kontrolą, tym razem musiała oddać całą organizację naszego wyjazdu w obce ręce. Nie było to dla niej łatwe, jednakże po poznaniu bliżej Pani Anny oraz Pani Anety wiedziała, że swój najważniejszy w życiu dzień oddaje w dobre ręce.

Podczas pobytu na wyspie, udało nam się z pomocą organizatorów zwiedzić praktycznie całą wyspę, zobaczyć najwspanialsze widoki zapierające dech w piersiach. Odwiedziliśmy malowniczą stolicę Santorini, miasto Thira oraz wiele innych miasteczek, Pyrgos, Firostefanii, Oia. Mieliśmy okazję stąpać po trzech różnokolorowych plażach wyspy, czarnej plaży położonej przy miasteczku Kamari i Perissa oraz czerwonej i białej położonej po przeciwnej stronie wyspy. Podczas pobytu na wyspie mieliśmy możliwość poznać kulturę tamtejszej ludności. Udało nam się dotrzeć do miejsca gdzie, co niedziela wieczorem na czarnej plaży odbywał się mały pokaz muzyczny, teatralny i filmowy ludzi mieszkających na wyspie na stałe.

Po trzech dniach szaleńczego zwiedzania Santorini nadszedł kulminacyjny dzień naszego pobytu. Piąty październik – ta data zawita na stałe do naszego kalendarza, jako rocznica naszego ślubu. Emocję sięgały zenitu wśród organizatorów oczywiście, gdyż para młoda w ogóle się nie denerwowała wiedząc, że oddała się w ręce profesjonalnych wedding planerów. Organizatorki panowały nad całą sytuacją, szczegółowo planując ją wcześniej na długo przed uroczystością. Wszystko w wielkiej tajemnicy przed nami. Ślub odbył się na wspaniale udekorowanym w papierowe kule tarasie widokowym jednego z hoteli stolicy wyspy Santorini. Urzędnik Urzędu Stanu Cywilnego prowadził ceremonię w dwóch językach, pierwszym narodowym greckim, a następnie te same słowa wypowiadał w języku angielskim. Uroczystość przebiegła bez zarzutu, szczęśliwi i lekko poddenerwowani wypowiedzieliśmy słowa przysięgi oraz magiczne TAK. Całość miała miejsce podczas zachodu słońca.

Po ślubie udaliśmy się na wspaniałą kolację do jednej z najlepszych restauracji na wyspie, Atmosphere. Lokal położony przy promenadzie przy plaży w miejscowości Kamari zrobił na Nas niesamowite wrażenie. Dekoracja stołu i miejsca, w którym mieliśmy kolację przeszła Nasze oczekiwania. Obsługa jak i właściciel lokalu bardzo mile nastawieni do ludzi. Mieliśmy okazję spróbować tradycyjnych dań kuchni greckiej, jak i tamtejszego wina z pobliskiej winiarni SantoWines – naprawdę polecamy, wszystko wyśmienite. Podczas kolacji nie zabrakło oczywiście pierwszego tańca pary młodej, jak również tradycyjnej Zorby wraz z tłuczeniem talerzy. Następnego dnia udaliśmy się do urzędu podpisać dokumenty związane ze ślubem, a już wieczorem wybraliśmy się na rejs po Kalderze ku zachodzącemu słońcu.

Z wielkim smutkiem wszyscy opuszczaliśmy wyspę… Jednak powiedzieliśmy sobie nawzajem, że jeszcze kiedyś tutaj wrócimy! Może za rok, w rocznicę ślubu?

Żadne słowa nie opiszą naszego szczęścia, które od tamtej pory rysuje się na naszych twarzach. Organizatorzy zapewnili Nam cudowny wyjazd, którego na pewno nie zapomnimy do końca życia. Wciąż jesteśmy pod wrażeniem całej organizacji wyjazdu w tak krótkim czasie. Za to wszystko DZIĘKUJEMY z całego serca!!!

Chcieliśmy również bardzo podziękować Pani Weronice – pani fotograf, która towarzyszyła nam od samego początku do końca wyjazdu. Zrobiła mnóstwo pięknych zdjęć! Dziękujemy! Ten wyjazd nie odbyłby się bez wsparcie naszego Sponsora. Gdyby nie AB Amberia, Santorini moglibyśmy tylko oglądać na pocztówkach. Dzięki sponsorowi mogliśmy pokazać wszystkim jak bardzo się kochamy i że chcemy spędzić razem resztę życia. Dziękujemy, że uczyniliście nasze życie szczęśliwszym!