Chcę to! Czyli metody marketingowe w branży online!

by sobota, 9 stycznia, 2021




O tym, że całe życie to jedna wielka sprzedaż, nie trzeba nikomu specjalnie mówić. Oferujemy produkt lub usługę bądź wizerunek, ale póki nie będzie na nie nabywcy, zostajemy z tym sami. Nawet jeśli jest to najlepsze. Obnażenie pewnych metod, które wykorzystywane są w branży hazardowej ma na celu przestrzec przyszłych graczy przez nielegalnymi kasynami. A także zachęcić do lepszego rozumienia pięknych, krzyczących z ekranu haseł i sloganów. Pamiętajmy, że tylko w pełni świadoma gra, pozwala na dobrą zabawę i nie buduje złego wizerunku kasyn, po których oczekujemy na pierwszy rzut oka czegoś innego. Samych sztuczek marketingowych jest naprawdę sporo, my wybraliśmy kilka z nich. Analiza dotyczyć będzie zarówno kasyn, jak i również gier na telefony. Zaczynamy!

 

Chcę to!

 

Wszystkie działania reklamowe, wszelkie rodzaje promocji oraz akcji, dążą do tego, by stworzyć w Tobie potrzebę. Jeśli czegoś nie chcesz, nie pragniesz, czegoś nie pożądasz, to mała szansa na to, że poświęcisz na to czas oraz siły. Tak więc spece od marketingu w branży online dokładają wszelkich starań do tego, żebyś w końcu tego chciał. O tym dokładnie jak to robią, dowiesz się za chwilę. Zastanów się jednak, czy zanim widziałeś reklamę Vulkan Vegas kasyna, chciałeś je odwiedzić? Spokojnie, tak działają wszyscy. To, że chcesz spróbować swojego szczęścia w ruletkę, że chcesz ten konkretny telefon, że chcesz polecieć w to miejsce na wakacje. To i o wiele więcej stanowi naturalną kolej rzeczy. Bo jeśli tego zapragniesz, to zostawisz pieniądze swoje, a poprzez polecenie, również i pieniądze znajomych. Pamiętaj jednak, że to nic złego, w końcu po to zarabiamy pieniądze, żeby je wydać.

 

Reklama

 

Tym, co niesamowicie oddziałuje na ludzi, jest reklama. Jeśli przekaz jest prosty, czytelny i pojawia się często, w końcu do kogoś dotrze. Dlatego działania marketingowe opierają się o Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, marketing szeptany, banery, czy klipy w różnych nie hazardowych grach. Jeśli przekaz jest taki sam i nie ustaje, w końcu musi zwrócić Twoją uwagę. Tutaj dużą pracę wykonują reklamy, które muszą trwać ileś czasu. Ludzie, chcąc dalej grać lub obejrzeć ulubiony odcinek, muszą dotrwać do końca. Nawet niepozorne 5 sekund, to dużo czasu, a co dopiero z klipem o długości 30 sekund.

 

Potrzeba pieniądza!

 

Dobra zabawa, przyjemnie spędzony czas, to jest ważne. Jest jednak coś, co na ludzi działa o wiele skuteczniej – pieniądze. Kasyna to miejsca, w których można łatwo się wzbogacić, jedynie na dobrej zabawie. Zasady są proste, a wygrane bardzo duże. Nic nie przemawia do ludzi bardziej, niż możliwość zgarnięcia fortuny, gdy potrzebują pieniędzy. Dlatego gry na androida, czy kasyna, są promowane w ten właśnie sposób. Stawia się w podświadomości odbiorcy znak równości, pomiędzy serwisem a majątkiem. Na spotach reklamowych obserwujemy więc nagłe wygrane i błyskawiczne przelewy w gotówce na konto gracza. Nic bardziej nie oddziałuje i jest to najskuteczniejszy wabik. Jednak dopiero kilka rozegranych partii uzmysławia nam, że nie jest to tak proste. Jednak wraz z tym doświadczeniem albo gracz zniechęca się do tej formy rozrywki, albo zadłuża się na potęgę. Pamiętaj, że gra powinna być w pełni świadoma!

 

Prostota przekazu

 

Jednym z najstarszych tricków marketingowych stosowanych przez największe firmy motoryzacyjne, telekomunikacyjne czy kasynowe, jest prostota przekazu. Ile już razy byłeś zwiedziony reklamą, po czym na miejscu okazało się, że nie wszystko do końca jest takie proste? W przypadku branży online jest podobnie. Reklamy pokazują, że wchodzisz, obstawiasz, wygrywasz i odbierasz przelew. Nie informują one nic o regułach gry, czy stawkach oraz wartościach, jakie trzeba obrać. Nie dowiemy się z nich też, ile trzeba razy zagrać ani także tego, jak wpłacić pieniądze. Nie wiemy nic, poza tym, że możemy sporo wygrać. I tak niedoinformowani, pełni entuzjazmu podejmujemy grę, ku naszej zgubie. Podobnie jest w przypadku akcji promujących bonusy. Doskonale wygląda informacja, że dostajemy 1 500 zł na start. Dopiero później, jeśli doczytamy, dowiemy się, że musimy ileś wpłacić, a bonus przyznawany jest partiami. Podobnie jest wtedy, gdy dowiadujemy się, że całym bonusem trzeba najpierw obrócić itd. Pamiętajmy, by czytać to, co jest małym druczkiem.

 

Motywacja

 

Manipulacja poziomem motywacji jest jedną z najlepszych metod marketingowych. W największym uproszczeniu chodzi o to, że przed ludźmi stawiane są pewne wyzwania, które są do osiągnięcia, ale przy pewnym wysiłku. Bardzo dobrze sprawdzają się tutaj opisane wcześniej filmy reklamowe, w których np. pewien mężczyzna opowiada o swoich doświadczeniach z grą. Owszem, wszystko jest sztuczne i ustawione. Pomimo tego spełnia swoją funkcję, ponieważ postać z nagrania opisuje przebieg, niezbyt złożonego procesu, na którego końcu czeka olbrzymia wygrana. Podświadomie każdy zaczyna zdawać sobie sprawę, że przecież to nic trudnego, a pieniądze są bardzo potrzebne. Kreśli się w ten sposób obraz łatwego sposobu na zdobycie pieniędzy.

 

Podsumowanie

 

Innych chwytów marketingowych stosowanych również w branży online jest jeszcze kilka. Owszem, nie uciekniemy od nich. Pamiętajmy jednak, żeby sprawdzać kasyna, aplikacje, czytać zasady, regulaminy bonusów itd. Tylko wtedy nasza gra będzie w pełni przemyślana, świadoma, a to da nam satysfakcję.

Tagi: Kategoria: Ciekawostki 0





Brak komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *